יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

שם קוד: דג חרב / Swordfish: ביקורת.


60... 59... 58... 57...
חה חה חה. זהו. הלך עליכם. יש לכם עוד 55 שניות לחיות, אין לכם כל כך לאן לברוח כשאני מצמיד אקדח 9 מ"מ לראש שלכם.

53... 52...
סטנלי גיבסון הוא האקר. ולמעשה, הוא רק עכשיו יצא משנתיים בכלא עקב עבירה בפשעי מחשב. ובואו נגיד ככה: גיבסון מת לראות את הבת שלו. אבל מה לעשות שאשתו לשעבר לא מוכנה שהוא יראה את בתו. יום אחד, בעת משחק גולף על גג ביתו, מקבל גיבסון הצעה מאישה בשם ג'ינג'ר נולס: לעבוד עם הבוס שלה, גבריאל, על הכנת וירוס תולעת על מנת להשתיל במחשבי הקרן הממשלתית ובכך לגנוב כסף. בתמורה לכך גבריאל יתגמל אותו בסכום מכובד של עשרה מיליון דולר. גיבסון מחליט להענות לבקשה ומכאן העניינים מתחילים להתחמם.

46... 45...
אז מה אני חושב על "שם קוד: דג חרב"? פשוט מאד. קודם כל, חשוב לי להגיד שאני לא אדם שמת על סרטי אקשן. פיצוצים לא עושים לי את זה ועלילה ריקנית מלווה בהפי אנד מפוחלץ בהחלט לא משאירים לי טעם של עוד. ולמה אתם חושבים שאני אומר את זה? פשוט מאד. כדיי להדגיש ש"שם קוד: דג חרב" הוא פשוט לא זה. כן, יש בו פיצוצים. וכן, יש בו אקשן שאני לא מחבב. אבל מה? הוא שנון. הוא מתוחכם. הוא עשוי בעורמה. הוא מהנה. הוא עובר מהר. הוא סוחף. הוא מפתיע. הוא מכיל קאסט מעולה ודמויות שונות, מהכריזמטי אל המאויים. ובנוסף, הוא סרט מחשבים.

37... 36...
האם אי פעם הרגשתם בסרט שהזמן פשוט רץ? אני כן. ב"פני צלקת" של אל פאצ'ינו. סתם, לא רק. חוץ מ"פני צלקת" של אל פאצ'ינו, שאגב מוזכר בסצנה הגאונית הפותחת את הסרט, "שם קוד: דג חרב" פשוט סרט כיפי. הוא מהנה, אפילו מהנה מאד, ואני מאד שמח שהבמאי החליט לעשות אותו רק שעה וחצי כי מעבר לזמן זה הסרט היה מתפקשש והולך לאיבוד בסבכים עלילתיים מיותרים. מהשנייה הראשונה שבו הוא מצליח לסחוף ואני מבטיח לכם שאם תצפו בו ב-4 לפנות בוקר אתם לא תרדמו.

32... 31...
אני באמת לא מבין למה הסרט זוכה לכזו הערכה מועטה. הוא אחרי הכל מותחן-פשע-אקשני-חכם במיוחד, שמעביר זמן מאד בכיף ואפשר גם ללמוד ממנו. יש בו לא מעט אירונייה, אם תשימו לב, אבל אני דווקא אוהב את זה. דיאלוגים שנונים ופאנצ'ים שמעלים חיוך, סטייל טרנטינואי במיוחד (חוץ מהאלימות), משחק מצויין, מרתק, מודרני, אפקטים מרהיבים יחסית לאותה שנה, כיפי ובכלל - חוויה לעיניים.

8... 7...
לסיכום: "שם קוד: דג חרב" הוא סרט אקשן בהחלט מצויין. בואו נגיד שאם אתם תקועים באמצע נו וור ואין לכם מה לראות, תראו אותו. בהחלט חוויה מהנה במיוחד. במיוחד אם אתם האקרים.

2... 1....
באנג!

עבדתי עליכם. 

5 תגובות:

  1. או במילים אחרות.
    אם הסרט תמונה תמונה היה יוצא בצבע עם מעט אפקטים בתקופה של היום הוא היה סרט זבל, בגלל שהוא יצא בעבר הוא יצירת מופת.
    תודה על הביקורת

    השבמחק
    תשובות
    1. בבקשה אך לא הבנתי את מה שניסית להגיד.

      מחק
    2. הוא יצא ב-2001 XD

      מחק
  2. הסרט ממש לא סתמי. זה אחד המותחני-אקשן הגדולים של העשור לדעתי.

    השבמחק