יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

אפוקליפטו / Apocalypto: ביקורת.



"חכה, בוא נראה מה קורה" אמר המשעבד האכזר כאשר השבויים שאחד מהם החליק לתהום נאלצו לאבק על חייהם בשביל להינצל. ההמשך של הסרט לא ממש שונה, גם בהמשך יש סדיסטיות גדולה ואם אין לכם בעיה עם זה אז אתם מוזמנים לקרוא את הביקורת הבאה.

אפוקליפטו, סרטו של מל גיבסון, מתחיל בסצנת ציד של השבט שאחריו נעקוב בסרט. בסוף סצנת הציד נפגשים הציידים עם פליטים של שבט אחר אשר מבועתים מפחד ומספרים שכפרם הוחרב. הסרט ממשיך בתיאור חיי השבט השמחים אך גיבור הסרט עדיין חושב על השבט המפוחד שהם ניתקלו בו בעת הציד. פחדו של גיבור הסרט(כף יגואר אני חושב...) מתגלה כנכון כאשר השבט הישן הוא מותקף ע"י כובשים אכזריים אשר לוקחים את השבט כשבויים וצועדים איתם אל העיר אשר "אדמתה שוקקת דם". אחרי הקטע בעיר, הסרט מגיע לחלקו השני, כאשר "כף יגואר" בורח ומחליט להלחם על חיוו, לחזור לחורבות הכפר ולהציל את אישתו וילדו אותם השאיר במקום מסתור.

הסרט מדהים מבחינה ויזואלית, אנו רואים מפלים ויערות יפיפים אבל מצד שני אנו רואים גם דברים מזעזעים כמו אנשים מתים ממחלות, אנשים אשר מתבוססים בחרא של עצמם, גוועים ברעב  ועוד. מל גיבסון רצה להראות לנו את כל הגועל הזה בשביל להעביר לנו תחושה כלשהי, אבל נראה לי שבדרך הוא סתתם התלהב מזה יותר מדי והוסיף כל מיני דברים מגעילים סתם כי זה מגניב אותו. בנוסף לכך הסרט אכזרי וסדיסטי, אנשים רבים ומבקרים רבים אמרו שזה זעזע אותם והיה להם קשה לראות את הסרט. לי אישית לא הייתה בעיה עם הסדיסטיות בסרט אבל כנראה שהיא הייתה קיצונית.

לפי דעתי הבעיה של הסרט היא שהוא לא מתפתח לשום דבר מעניין במיוחד. לסרט היו כמה קטעים שנראו כמו קווי עלילה מעניינם אשר התגלו כסתם קטעים ונשארנו עם עלילה ראשית של סרט אקשן טיפוסי. בנוסף לכך מל גיבסון דאג שכל חמש דקות אנחנו נצטרך לראות קטע סלואו מושן עם מוזיקה דרמתית, דבר שנמאס אחרי הפעם הראשונה.

הדבר שהכי אהבתי בסרט הוא העובדה שהסרט אינו דובר אנגלית. למרות שאני לא יודע אם זאת השפה שדברו בני המאיה, אני שמח שמל גיבסון עשה סרט בשפה זרה ולא כמו רוב הסרטים דבר אנגלית.

לסיכום הסרט נחמד מאוד, למרות שהוא בעל פוטנציאל לא ממומש, סרט לא ממומש-אבל מומלץ.

-----------------------------------------------------------

מחבר הביקורת: שגיא "His DUDENESS"

3 תגובות:

  1. תודה, אבל את הסרט לא ממש אהבתי, הוא קצת מחריד, יכל להיות קצת יותר טוב כמו שאמרת.

    השבמחק
  2. ביקורת משעממת, סרט סבבה...

    השבמחק