יום שני, 27 באוגוסט 2012

לבוש לרצח / Dressed To Kill: ביקורת.


"לבוש לרצח", סרטו של בריאן דה פלמה, אחד מהבמאים החשובים בהוליווד בשנות ה-70, מספר על פסיכיאטר(מייקל קיין) אשר אחד ממטופליו אשר רוצה לעבור ניתוח לשינוי מין אך נתקל בסירוב מצד דוקטור רוברט אליוט הוא יוצא עובר לפסיכולוג אשר מאשר את הניתוח ובנוסף לכך המטופל פותח במסע רציחות אכזרי.

הסרט מתהדר בעירום רב כמו בשאר הסרטים של דה פלמה, דיבור מלוכלך ועיסוק רב בסקס, דיאלוגים שנונים ומצחיקים לפעמים, בנוסף לכך הסרט מותח ומלחיץ מתחילתו עד הרגע האחרון, הוא עוכר שלווה ולא נותן לך מנוחה לשנייה אחת.

המאפיינים הבולטים בסרט הם כמובן המחוות לסרטיו של אלפרד היצ'קוק הבמאי שהיווה השראה לדה פלמה, מ"ורטיגו" ועד "פסיכו". הסרט גם מתחלק לשני חלקים ממש כמו ב"פסיכו".

הטוויסט של הסרט אמנם היה טיפה צפוי אך היה חזק ופשוט אדיר, נותן משמעות לסרט ולשמו.

עכשיו הגיע הזמן לדבר על השחקן הגדול של הסרט שללא ספק נותן את ההופעה הכי טובה בקריירה שלו, מייקל קיין שמשחק בצורה אלוהית את דוקטור רוברט אליוט, אני לא אגיד מה גדול במשחק שלו בשביל למנוע ספויילרים אבל וואו, פשוט וואו אחד גדול.

לסיכום, הסרט הוא אחד מסרטי הסלאשרים הטובים שנעשו ואחד האהובים עליי באופן כללי, דה פלמה ממשיך את תקופת סרטיי האימה שלו בסרט הזה שלפניו יצא "קארי" של דה פלמה.

מומלץ בחום לראות בלילה, בחושך, בלי שיפריעו לכם, בלי(!) הפסקות כמו שאני עשיתי, וליהנות מכל רגע של המתח המטורף הזה.

------------------------------------------------

מחבר הביקורת: שגיא "His DUDENESS"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה