יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

עלייתו של האביר האפל / The Dark Knight Rises: ביקורת.


בסרט הזה, באטמן לא נאבק נגד ליצן מטורף אלא נגד הר אדם בריון הלובש מסיכת חמצן על פניו. ביין, שמו של הר האדם הזה, מאיים על גות'אם סיטי שסופה קרב מהסיבה הפשוטה: הוא מחזיק בבעלותו פצצה גרעינית מתקתקת. ביין, כמו הג'וקר, מעורר כאוס ואלימות בגות'אם סיטי. תושבי ג'ותאם סיטי צריכים גיבור. אלא מה. ברוס באטמן ווין, שפרש לגמלאות, חוזר לתחפושת ומתחיל לשחק את ה"גוד גאי", אך למרבה הצער ביין הרבה יותר חזק מהג'וקר זכרונו לברכה והוא גורם לבאטמן המון פעמים נזק, בין אם גופני ובין אם רגשי. השאלה הגדולה, כמובן, היא: איך יהיה הסרט?


לפני הכל, מחובתי להגיד שלא אהבתי את סרטיו הקודמים של באטמן, "האביר האפל" ו"באטמן מתחיל". מי שרוצה מוזמן אפילו לקרוא את הביקורת שכתבתי על "האביר האפל" פה בבלוג. לכן, אני לא אשקר ואגיד שהגעתי לקולנוע עם ציפיות. לא בשמיים, אבל עדיין ציפיות. אולי נולאן יצר משהו חדש שאני אצליח לאהוב. נכנסתי, התיישבתי, התרווחתי בכסא והסרט התחיל. בהתחלה, הוא היה דיי משעמם. אחר כך נכנס הנבל וברוס ווין חזר, אחר כך נכנסה הרומנטיקה, אחר כך נכנס אקשן נונ-סטופ ואחר כך ההפי אנד הפתאטי הזה שאני כל כך שונא.


אני חושב ש"עלייתו של האביר האפל", תאמינו או לא, הוא הסרט הגרוע ביותר מבין השלושה. ואני אומר את זה בתור אחד ששנא את השניים האחרים. קודם כל הוא היה מפוצץ בקלישאות סטייל הוליווד שאני מאד לא אוהב. נו באמת, נשיקה באמצע קרב? אבל... שיהיה. אחרי הכל באתי לראות סרט אקשן. ויחסית לסרט אקשן מאד השתעממתי בסרט.


עוד דבר שאכזב אותי: ביין. זה היה נבל כל כך בנאלי לעומת "הג'וקר", הפסיכופט הטרוריסט הגאון הזה. בריון חכם ששם מסכה על פניו ויודע להרביץ. מבעית ביותר. איפה המעשים הפסיכוטים חסרי ההסבר? איפה הכריזמה הזאת, שהייתה לג'וקר? לאן כל זה נעלם?


איכות המשחק הייתה רדודה מאד. כל אחד מהקאסט שם פשוט מיחזר את עצמו שוב ושוב. נולאן שוב לוקח שחקנים שעבד איתם בעבר (בייל, קיין, פרימן, לויט, קוטיאר, הארדי, קיליאן מרפי) וזה דיי מעצבן. אני רוצה לראות קאסט חדש, ראבאק!


לסיכום: סרט בסדר עד סביר, מלא קלישאות וקיטש, איכות משחק רדודה, אפקטים נחמדים, עלילה לא משהו, סוף מטומטם, דיאלוגים, כפי שראוי לנולאן, שנשמעים חכמים ולא אומרים כלום, נבל מעפן, יותר מדיי אקשן ו-וואלה? כשאני חושב על זה, לא ממש נהנתי. אז תוסיפי לרשימה השחורה את "לא מהנה". שורה תחתונה: אכזבה יותר מהקודמים.

11 תגובות:

  1. הייתי נותן לסרט 2. אחד לאפקטים וסצינות הפעולה ועוד אחד לתחת של אן האתאווי.
    סרט עלוב, קיצ'י לאללה וצפוי עוד יותר, ופשוט הכל שם היה טיפשי לדעתי
    אחלה ביקורת

    השבמחק
  2. מטרו הגזמת לא צריך לקחת כל סרט ברמה איכותית
    זה לא שאתה הולך לראות את הסרט באזרח קיין
    סרט אקשן חביב כיף לראות עם חברים הוא לא ברמה של קודמיו אבל הוא אחלה סרט כזה אני הייתי מביא לו 7

    השבמחק
    תשובות
    1. אבל אפילו את העבודה של "סרט אקשן מהנה" הוא לא עושה.
      אני לא נהנתי בו, אפילו ישנם קטעים שדיי השתעממתי.

      מחק
    2. אני מאוד נהנתי כיף לראות אנשים כאלה על המסך ובכללי הסאונדטרק של האנס זמיר היה כל כך טוב הוא הפך כל רגע צפוי למותח במיוחד
      אבל אם לסרט היה סאונדטרק מעפן אז היה מגיע לו באמת איזה את הציון שהבאת לו

      מחק
    3. אני לא ממש נהנתי בו ואני גם לא מבין למה סרט שמטרתו "להנות" זוכה לכל כך הרבה הערכה, הרי יש אלפי סרטים שיוצרו על מנת ש"נהנה" והם לא זוכים לכזו הערכה (קח סרטים, למשל, של השחקן דה רוק).

      מחק
  3. לא יודע מה להגיד לך אבל זה הסרט ה-מהנה .
    והוא לא סרט אקשן רגיל , הוא סרט אקשן טוויסטי , מרתק, מותח וממש יפה ועוצמתי ועם סוף מרגש .
    נכון שהוא באטמן , אבל אתה צריך להבדיל בין סרט באטמן לסרט אזרח קיין. כמו שדניאל אמר אתה לא יכול כל סרט שהוא לא יצירת מופת לשלול כל דבר לגביו.

    ומעבר לזה אני ממש חולק עליך , המשחק בסרט ממש טוב במיוחד של הרשע ביין ושל החתולה הסקסית , הסרט עשוי טוב , ממש טוב והטוויסט בסרט ממש מפתיע והסוף עצוב , הסרט גם ממש מהנה והאפקטים גדולים ביותר .
    אני ממש לא מבין אותך , מה ציפית לראות אווטר ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה יותר מדיי קובע עובדות. אתה לא יכול לקבוע שסרט "מרתק" - כי זה סובייקטיבי. יש דברים שמרתקים אותך ויש דברים שמרתקים אותי.
      יכול להיות שאתה נהנת. אני לא. ולדעתי הביצוע היה רדוד מאד והאביר האפל, ובכלל כל הטרילוגייה, היא אוברייטד מטורף.

      לגבי אווטאר, אם כבר הזכרת:
      להשוות את "אווטאר" ל"האביר האפל" זו שטות לדעתי, כי "אווטאר" לא שם דגש על אפקטים. עזוב את המהפכנות שהוא הביא עם ה-3D. הסרט, עצמו, סרט מעולה לדעתי. הוא עמוק והרעיון שלו גאוני.

      מחק
  4. ^ אם כבר אווטאר הוא סרט קיטשי וקלישאתי וצפוי מראש ועלק לא שם דגש על אפקטים הוא הכי שם דגש על אפקטים הכול הפוך אצלך זה לא ייאמן סובייקטיבי בתחת שלי אתה חסר הבנה בקולנוע נקודה

    השבמחק
  5. שמע אני מכבד את הדעה שלך... אבל בשיא הרצינות אני ממליץ לך לתת הזדמנות לסרטים האלה.
    תנסה פשוט להנות מסרט, לא צריך לנתח כל דבר ממבט של איזה סטודנט לקולנוע, נראה לי באמת שאתה נותן את הביקורות האלה רק בשביל להיות נגד הזרם.
    להגיד שלסדרת באטמן של נולאן אין עומק ולאווטאר יש... אני בחיים לא אצליח להבין את זה.
    ואת האמת אני מצטער בשבלך.
    בעניין אחר, הייתי רוצה לשמוע מה אתה חושב על INCEPTION, סתם מסקרן אותי.

    השבמחק
    תשובות
    1. זהו, שגם את אפקט ההנאה הוא לא הצליח לעשות לי.

      מחק
  6. מכל השלושה ברור ש"ההתחלה" הכי טוב ואיכותי. השני סתם ארוך ומלא אקשן ורעש מחריש אוזניים עד שלא ברור בכלל מה קורה. השלישי עדיין לא ראיתי אבל אני בטוחה שהוא לא יכזיב אך לא יאפיל על הראשון. הוא בטוח נכנס לרשימת סרטים מומלצים.

    השבמחק